کابین دوش

کابین دوش حمام

انسان‌ها با هر فرهنگی و در هر جای این کره خاکی زندگی کنند، همواره به دنبال زیبا کردن و محیط اطراف خود و استفاده بهینه از این فضای محدود هستند و به همین دلیل، مصالح مورد استفاده در فضاسازی‌ها همواره در حال تغییر و به روز شدن هستند. چند سالی است شیشه به یکی از رایج‌ترین مصالح در فضاسازی‌ها تبدیل شده و مورد توجه بسیاری از طراحان قرار گرفته است. از طرف دیگر، امروه بر خلاف طراحان معمار تنها به هال و پذیرایی توجه نمی‌کنند و برای حمام و سرویس بهداشتی نیز طراحی و برنامه‌ریزی انجام می‌دهند. در نتیجه، امروزه کابین دوش شیشه ای حمام یکی از رایج‌ترین عناصر داخل حمام است که بسیاری از طراحان به آن توجه ویژه‌ای دارند.

کابین دوش حمام محصولی است که هم در خانه‌های کوچک و هم در خانه‌های بزرگ و لوکس کاربرد و کارآیی دارد. کابین دوش حمام از خیس شدن قسمت‌های مختلف حمام جلوگیری کرده، باعث حفظ شدن گرما در هنگام دوش گرفتن و به هدر نرفتن آن شده، مانع رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها شده و در خانه‌هایی که حمام و سرویس بهداشتی در فضای مشترکی قرار گرفته‌اند، حمام و سرویس بهداشتی را از یکدیگر جدا می‌کند. کابین دوش شیشه ای حمام علاوه بر زیبایی، باعث بزرگتر دیده شدن فضا نیز می‌شود. در ادامه می‌خواهیم نکاتی را درباره کابین دوش حمام بیان کنیم.

عوامل تأثیر گذار در انتخاب کابین دوش حمام

در هنگام انتخاب کابین دوش شیشه ای حمام باید به مواردی توجه داشته باشید تا بتوانید کابین دوش حمام مناسبی را انتخاب کرده و سالیان متمادی به راحتی و با خیالی آسوده از آن استفاده نموده و لذت ببرید. برخی از این موارد عبارتند از:

میزان فضا

یکی از مهم‌ترین عوامل انتخاب کابین دوش، متراژ حمام است. شما باید با دقت هر چه تمام‌تر، اندازه کابین دوش حمام خود را انتخاب کنید تا استفاده از دیگر عناصر داخل حمام دشوار نشود و دسترسی به آن‌ها به راحتی امکان‌پذیر باشد. البته بدیهی است در صورت استفاده از زیر دوشی، وان یا جکوزی، کابین دوش حمام دقیقاً با ابعاد این تجهیزات ساخته می‌شود.

محل قرارگیری کابین دوش

مناسب‌ترین محل قرارگیری کابین دوش حمام، محلی است که دوش حمام قرار گرفته است؛ زیرا در این صورت نیازی به لوله‌کشی و بازسازی برای نصب کابین حمام نیست. اما اگر قصد دارید کابین دوش را در محل دیگری قرار دهید، حتماً باید شرایط لازم برای نصب کابین دوش را در آن محل فراهم نمایید تا در هنگام نصب کابین حمام دچار درد سر نشوید. این شرایط شامل مواردی چون لوله‌کشی آب سرد و گرم، لوله‌کشی فاضلاب، کاشی‌کاری دیوار و وجود کفشور در محل مناسب است.

انتظار شما از کابین دوش

انتظاری که از یک کابین دوش دارید، نقش مهمی در انتخاب آن دارد. کابین دوش های حمام در انواع مختلفی طراحی و تولید می‌شوند که شامل کابین دوش های دست‌ساز (دور دوشی) و کابین دوش های ساده و پیشرفته با درجات مختلف (اتاق دوش) می‌باشد. دور دوشی بدون زیر دوشی، دور دوشی با زیر دوشی، اتاق دوش ساده (شامل زیر دوشی، دوش و شیر آلات بدون سقف) و اتاق دوش جکوزی دار معمولی نمونه‌هایی از انواع کابین دوش هستند که شما می‌توانید بر حسب نیاز، علاقه و بودجه خود هر یک از آن‌ها را انتخاب کنید. کابین دوش های پیشرفته مانند کابین دوش همراه با ماساژور یا کابین دوش همراه با جکوزی می‌توانند زمان دوش گرفتن شما را به فرصتی رویایی تبدیل کنند! انواع مختلف کابین دوش دارای حدوداً قیمتی بین 1,500,000 تا 30,000,000 تومان هستند.

نوع درب کابین دوش

کابین دوش ها معمولاً دارای درب کشویی یا لولایی هستند. البته در سال‌های اخیر انواع دیگری از درب‌ها نیز طراحی شده‌اند و خوشبختانه شرکت آبشار کابین نیز توانسته است تجهیزات و امکاناتی را برای تولید و اجرای این نوع از درب‌ها فراهم نماید. این درب‌های جدید شامل درب‌های سه لته و اتوبوسی است که می‌توانند در مواردی که عرض کابین دوش کم است (تقریباً بین 90 تا 120 سانتیمتر)، مورد استفاده قرار گیرند. در گذشته که درب‌های سه لته و اتوبوسی وجود نداشتند، برای چنین عرضی باید از درب لولایی استفاده می‌شد که نیازمند فضای زیادی برای باز و بسته شدن داشت. اما امروزه با استفاده از درب‌های سه لته می‌توان در عرض‌های کوچک هم از مزیت درب‌های کشویی بهره برد.

اما در مواردی که عرض کابین دوش بین 55 تا 90 سانتیمتر باشد، باید حتماً از درب‌های لولایی استفاده کرد که تنها در کابین دوش های شیشه ای فریم لس قابلیت اجرا شدن را دارند. همان طور که گفته شد، در مواردی که عرض کابین دوش بین 90 تا 120 سانتیمتر باشد، می‌توان از درب‌های لولایی یا سه لته استفاده کرد. درب‌های سه لته تنها در کابین دوش های شیشه ای فریم دار قابلیت اجرا شدن را دارند. در مواردی هم که عرض کابین دوش بیشتر از 120 سانتیمتر باشد، می‌توان از هر سه نوع درب‌های کشویی، لولایی یا سه لته استفاده کرد. البته این محدوده‌هایی که بیان شد، در مورد کابین دوش های صاف (بین دو دیوار) برقرار است و در مورد کابین دوش های مربع مستطیلی یا گرد (قوس دار) می‌توان با شرایط مختلفی امکان نصب کابین دوش را فراهم نمود. کابین دوش های حمام 135 درجه (زاویه دار) هم تنها با درب لولایی قابل تولید و اجرا هستند.

کیفیت اجزای مختلف کابین دوش

کابین دوش شیشه ای حمام از اجزای مختلفی شامل شیشه سکوریت، فریم، یراق آلات (شامل دستگیره، چرخ‌ها و …)، درزگیرها، نوارها و تجهیزات جانبی (شامل زیر دوشی، دوش، شیر آلات، پانل دوش، جکوزی، ماساژور و …) تشکیل شده است. مطمئناً شما هنگامی می‌توانید از کابین دوش خود لذت کافی را ببرید که هر یک از اجزای آن کیفیت مناسبی داشته باشند. بزرگترین مشکلی که یک کابین دوش بی‌کیفیت می‌تواند برای شما به وجود آورد، این است که به دلیل قرارگیری کابین دوش در مکان مرطوب امکان از بین رفتگی فریم و یراق آلات آن وجود دارد که ممکن است منجر به صدمات مالی یا حتی جانی شود. در نتیجه بهتر است با کمی تحقیق از تولید کنندگان باسابقه در این زمینه استفاده کنید و از کیفیت تولیدات آن‌ها مطمئن شوید تا با خرابی زود هنگام فریم و یراق آلات مواجه نشوید.

خدمات پس از فروش

دقت کنید کابین دوش حمام خود را از مغازه یا شرکتی خریداری کنید که خدمات پس از فروش مناسبی ارائه دهد و همچنین، بعد از نصب کابین دوش حمام، آن را با دقت بررسی کنید تا از سلامت کالا و نصب صحیح آن مطمئن شوید و در صورت وجود هر گونه مشکلی آن را با شخصی که برای نصب کابین دوش آمده است، در میان گذاشته و خواستار رفع آن شوید. در این زمینه باید گفت خرید کابین دوش های ایرانی بسیار بهتر از کابین دوش های خارجی است؛ چرا که یراق آلات کابین دوش های خارجی معمولاً بعد از چند سال به سختی در بازار پیدا می‌شوند؛ اما آن دسته از تولید کنندگان کابین دوش های ایرانی که یراق آلات محصولاتشان را خود تولید می‌کنند، می‌توانند خدمات پس از فروش مناسبی را به شما ارائه دهند.

آبشار کابین: طراح، تولید کننده و مجری انواع کابین دوش حمام، دوردوشی حمام، اتاق دوش، پارتیشن حمام، حمام شیشه ای و حمام مستر ایرانی

20 سال سابقه تولید

5 سال ضمانت یراق آلات و 10 سال خدمات پس از فروش

کیفیت بالا با قیمت مناسب (قیمت همکار)

رنگ و شفافیت شیشه و طرح روی آن

جنس شیشه مورد استفاده در کابین دوش شیشه ای حمام باید از نوع نشکن باشد. در بین شیشه‌های نشکن، شیشه سکوریت به دلیل قیمت مناسب بیشترین کاربرد را دارد. با شرایط خاصی می‌توان از شیشه لمینت نیز استفاده نمود. شیشه‌های سکوریت در رنگ‌های مختلف با شفافیت‌های مختلف تولید می‌شوند که از آن جمله می‌توان شیشه‌های ساده (با شفافیت 100%) و برنزی و دودی (با درجات شفافیت مختلف) را نام برد. همچنین، اگر قصد دارید به حمامتان زیبایی ببخشید و از دید مستقیم فضای داخل کابین دوش حمامتان جلوگیری کنید، می‌توانید به جای شیشه‌های شفاف، از شیشه‌های مات با طرح‌های خاص استفاده کنید. این کار از طریق سندبلاست انجام می‌شود.

سؤالاتی درباره کابین دوش حمام

1 ـ انواع درب‌های کابین دوش به چه صورت است؟

همان طور که گفته شد، درب‌های کشویی، درب‌های لولایی و درب‌های سه لته پرکاربردترین انواع درب برای کابین دوش هستند. تنها نکته مهم در مورد درب‌های کابین دوش این است که باید از جنس شیشه‌های مقاوم و نشکن سکوریت یا لمینت باشند تا در اثر برخورد ضربه‌های احتمالی دچار شکستگی به قطعات بزرگ نشوند و خطر جانی قابل توجهی نداشته باشند.

2 ـ ضخامت شیشه برای کابین دوش چقدر است؟

ضخامت استاندارد شیشه برای کابین دوش های کشویی و سه لته 6 میلیمتر و برای کابین دوش های لولایی 8 یا 10 میلیمتر است. بیشتر شدن این ضخامت خطرناک بوده و موجب سنگین شدن کابین دوش حمام و استهلاک و طول عمر کمتر قطعات می‌شود. ضخامت شیشه به کار رفته در کابین دوش حمام بر روی قیمت آن تأثیر بسزایی دارد.

3 ـ تفاوت کابین دوش فریم دار (قاب دار) با کابین دوش فریم لس (بدون قاب) در چیست؟

در کابین دوش های فریم دار، لبه شیشه‌ها در داخل فریم آلومینیومی قرار دارد و در نتیجه، این نوع از کابین دوش ها مقاوم‌تر بوده و دیرتر آسیب می‌بینند. علاوه بر این، وجود قاب زیبایی خاصی به کابین حمام می‌بخشد. همچنین دور دوشی فریم دار از نظر آب‌بندی بهتر بوده و در صورت اجرای صحیح، حتی یک قطره آب هم از کابین دوش حمام به بیرون نمی‌ریزد. اما کابین دوش فریم لس از شیشه سکوریت 10 میل ساخته شده که نسبت به شیشه 6 میل مقاوم‌تر می‌باشد. علاوه بر این، کابین دوش فریم لس شکیل‌تر بوده و تمیزکاری راحت‌تری دارد و در عین حال، دارای آب‌بندی ضعیفی است.

عوامل مؤثر بر قیمت نهایی کابین دوش حمام

با توجه به مواردی که گفته شد، قیمت نهایی کابین دوش شیشه ای حمام به عوامل زیر بستگی دارد:

1 ـ ابعاد کابین دوش حمام

2 ـ نوع شیشه به کار رفته در ساخت کابین دوش شیشه ای

3 ـ جنس ابزار و یراق آلات مانند دستگیره‌ها و لولاها

4 ـ جنس و نوع متریال شیرآلات

5 ـ نوع برند و شرکت سازنده

6 ـ تجهیزات اضافی نصب شده بر روش کابین دوش حمام مانند جکوزی یا ماساژور

و …

بازه تقریبی قیمت یک عدد کابین دوش شیشه ای حمام با ابعاد استاندارد به صورت زیر است:

کمترین: 900 هزار تومان | یک دیواره جداکننده با شیشه سکوریت 10 میل ساده شفاف

میانگین پایین: 2 میلیون تومان | یک دوردوشی با فریم سفید و شیشه سکوریت 6 میل ساده شفاف و تمامی یراق آلات بدون زیر دوشی و سایر تجهیزات جانبی

میانگین بالا: 3/6 میلیون تومان | یک دوردوشی با فریم طلایی و شیشه سکوریت 6 میل ساده سندبلاست شده و تمامی یراق آلات با زیر دوشی

بالاترین: 6 میلیون تومان | یک دور دوشی فریم لس با شیشه سکوریت 10 میل ساده سندبلاست شده و تمامی یراق آلات به رنگ طلایی براق با زیر دوشی

قیمت یک عدد اتاق دوش نیز تقریباً از 4 میلیون تومان شروع شده و تا 30 میلیون تومان افزایش می‌یابد. البته اتاق دوش های پیشرفته که قیمتی بیش از 7 میلیون تومان دارند، در بیشتر موارد خارجی هستند و توسط شرکت‌های وارد کننده کابین دوش به فروش می‌رسند.

این بازه‌های قیمت به صورت تقریبی می‌باشد. جهت اطلاع از قیمت دقیق و به روز دور دوشی یا پارتیشن شیشه ای حمام خود، پس از اندازه‌گیری ابعاد آن با کارشناسان واحد فروش شرکت آبشار کابین تماس بگیرید.

شماره‌های تماس جهت ارتباط با کارشناسان واحد فروش شرکت آبشار کابین

09122371705 

02177442489

کابین دوش حمام
حمام شیشه ای

زیر دوشی حمام

یکی از تجهیزات جانبی یک کابین دوش حمام زیرپایی دوش است که با نام «زیر دوشی» شناخته می‌شود. زیر دوشى صفحه ای است که در زیر پاها قرار می‌گیرد و هدایت کامل و صحیح آب به خروجی چاه را تضمین می‌کند. زیر دوشی می‌تواند از جنس ورق‌های ABS یا سرامیک باشد. زیر دوشی هایی که از جنس ورق‌های ABS هستند، باید دارای روکش رزین اکریلیک باشند تا در مقابل زرد شدن مقاوم بوده و شست و شوی آسانی داشته باشند. همچنین، این نوع از زیردوشی ها باید حتماً با قوطی‌های فلزی تقویت شده باشند تا بتوانند وزن انسان را تحمل کرده و پس از مدت کوتاهی دچار ترک خوردگی و شکستگی نشوند. البته این نکته را باید گفت که زیر دوشی های ABS تقویت شده نیز پس از چند سال دچار ترک‌های ریزی می‌شوند.

شکل ساخت و نیز نحوه نصب زیردوشی باید به گونه‌ای باشد که آب را به درستی به راه خروجی هدایت کند. قیمت زیر دوشی به عوامل مختلفی بستگی دارد که عبارتند از: ابعاد، پایه دار بودن یا نبودن، تقویت شده بودن یا نبودن و جنس زیردوشی. متخصصان شرکت آبشار کابین با توجه به قیمت نسبتاً بالای زیر دوشی ها (حداقل 850,000 تومان) و مشکلاتی که در آینده برای شما ایجاد می‌کنند، توصیه می‌کنند تا حد امکان از زیر دوشی استفاده نکنید و به جای آن با کف‌سازی مناسب در زیر محل دوش، از مزایای آن بهره ببرید.

جهت اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

02177443675   شعبه شرق تهران

02166522589   شعبه غرب تهران

کابین دوش حمام
حمام شیشه ای

کابین دوش حمام ارزان | دور دوشی ارزان | حمام شیشه ای ارزان

یکی از مشکلاتی که بسیاری از خریداران کابین دوش با آن مواجه می‌شوند، قیمت بالای این محصول است. برای کاهش قیمت کابین دوش راه حل هایی وجود دارد که ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

1 ـ عدم استفاده از تجهیزات جانبی بی‌استفاده یا کم‌استفاده:

در کابین دوش های ساده و پیشرفته که در بیشتر موارد وارداتی هستند، از تجهیزات جانبی استفاده می‌شود که بیشتر آن‌ها بی‌استفاده یا کم‌استفاده هستند. می‌توان به جای خرید این نوع از کابین دوش ها، با سفارش یک دوردوشی ساده به تولید کنندگان داخلی کابین دوش حمام، با هزینه‌ای کم از مزایای اصلی یک کابین حمام بهره برد.

2 ـ استفاده از پارتیشن دوش به جای کابین دوش:

می‌توان به جای خرید یک کابین دوش حمام، از پارتیشن دوش شیشه ای استفاده کرد و با استفاده از یک لبه سنگی یا سرامیکی مانع از ورود آب به سایر قسمت‌های حمام شد. پارتیشن دوش شیشه ای حمام شامل یک شیشه سکوریت 10 میل است که به وسیله تعدادی بست استیل 304 (ضد آب و ضد زنگ) در کنار دوش به دیوار و زمین متصل می‌گردد. قیمت یک پارتیشن دوش شیشه ای تقریباً 50% قیمت یک دوردوشی حمام با ابعاد استاندارد است.

3 ـ استفاده از کابین دوش های طلقی به جای کابین دوش های شیشه ای:

در کابین دوش های طلقی، به جای شیشه سکوریت از طلق پلکسی گلاس استفاده می‌شود. با توجه به این که طلق نیازی به مات کردن برای جلوگیری از دیده شدن فضای پشت کابین دوش ندارد، قیمت نهایی کابین دوش طلقی کمتر از کابین دوش شیشه ای است. البته این اختلاف قیمت، به میزان قابل توجهی نیست.

4 ـ خرید کابین دوش های دست دوم:

با توجه به این که کابین دوش حمام از جمله وسایل بهداشتی محسوب می‌شود، بهتر است از کابین دوش های دست دوم استفاده نکرد؛ چرا که ممکن است باعث ایجاد بیماری‌های پوستی شوند. علاوه بر این، برخی از کابین دوش های دست دوم مدت زمانی طولانی مورد استفاده قرار گرفته‌اند یا دارای کیفیت مناسبی نیستند و ممکن است بعد از گذشت مدت کوتاهی از خرید آن‌ها دچار فرسودگی و خرابی شوند و هزینه‌های بیشتری را به شما تحمیل کنند.

5 ـ خرید کابین دوش های حمام بی‌کیفیت:

برخی از تولید کنندگان کابین دوش حمام از قطعات بی‌کیفیت در تولیدات خود استفاده می‌کنند تا آن‌ها را با قیمتی کمتر از دیگران به فروش برسانند و به این وسیله، میزان فروش خود را بیشتر کنند. مثلاً ممکن است فریم مصرفی آن‌ها به جای آلومینیوم خالص از جنس پلاستیک فشرده باشد که به هیچ عنوان توانایی تحمل وزن شیشه را نداشته و بعد از مدت کوتاهی دچار انحنا می‌شوند. یا مثلاً ممکن است یراق آلات مصرفی آن‌ها به جای استیل 304 و سایر مصالح ضد زنگ، از جنس استیل‌های ناخالص یا استیل‌های معمولی باشد که به مرور زمان دچار زنگ زدگی شده و علاوه بر از بین بردن زیبایی حمام، ممکن است باعث افتادن و شکستن شیشه کابین حمام گردند.

بنابراین، با انتخاب درست می‌توان یک دور دوشی یا پارتیشن دوش ارزان و باکیفیت خریده و سال‌های متمادی از آن استفاده کرده و لذت برد.

کابین دوش حمام
دوردوشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *